Merida, Merida, Merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Vincent Bijman - WaarBenJij.nu Merida, Merida, Merida - Reisverslag uit Mérida, Venezuela van Vincent Bijman - WaarBenJij.nu

Merida, Merida, Merida

Blijf op de hoogte en volg Vincent

13 December 2012 | Venezuela, Mérida

Een week geleden alweer, zijn we aangekomen in Merida.
We stapten op de bus in Puerto La Cruz, die zo een anderhalf uur te laat was, en vertrokken richting Merida. Merida is een stad in het Westen van het land, er is geen zee meer, geen zwembad, maar wel zon :).

We moesten zo een 20 uur in de bus zitten, en het was muy muy frio. Gelukkig had ik mijn slaapzakje meegenomen in de bus, dus ik was goed voorbereid. Toen ik om 10 uur s´ochtends wakker werd, knalde ik uit elkaar van de hitte. De Air Conditioning was kapot. En we stonden stil. Een wegblokkade. Uiteraard.

Het ging dus natuurlijk, zoals we hier wel een beetje gewend zijn, niet zoals we wilden. Na 4 uur wachten, konden we dan eindelijk verder, en na een busreis van 25 uur, kwamen we aan in Merida.
De lodge waar we verblijven is compleet anders dan die van Playa Colorada. Deze is heel krap, er zijn geen hangmatten, en het is allemaal afgesloten en minder open dan Playa.

Merida staat bekend om zijn activiteiten en wordt de adrenaline hoofdstad genoemt van Venezuela. We zijn wezen Paragliden, Pendolum Jump gedaan, en wezen Canyoningen, helemaal te gek.

Iedere werkdag ga ik in de ochtend naar de zoologico Chorros de Milla. De dierentuin. Daar werk ik met drie anderen met voornamelijk slangen. Het is niet echt spannend, maar het is wel leuk. Als vrijwilliger mag je net even wat meer dan een bezoeker. Je mag de kooien in, dieren aaien, voeren etc. We hebben de leeuw geaaid bijvoorbeeld, dat was niet gevaarlijk, want de dierenarts had hem letterlijk bij zijn ballen, haha. Dan blijft hij mak, zei de Filippe, de dierenarts. We hebben de Condor geaaid, en nog veel meer dieren.
We maken kooien schoon, van bijvoorbeeld de Phyton, en de Anaconda, en voeren de dieren in het algemeen. Vanmorgen heb ik gezien hoe een kleine Phyton een (levende!) muis te pakken nam. Ook dat zien bezoekers niet ;).

Het werken in de dierentuin duurt tot zo een 12 uur, waarna we de bus terug nemen, en gaan lunchen. Van 2 tot 5 uur spaanse lessen, en om 7 of 8 uur eten, en daarna uit. Lekker vast ritme dus, dat dit wel heel anders maakt dan Playa. Playa was lekker, maar voornamelijk luiheid en vakantie. En dat is prima, maar na 8 weken is iets anders wel lekker.

Ik heb ook eindelijk uitgezocht hoe en wanneer ik terug ga. Op 31 december vlieg ik naar Caracas, waar ik een nacht in een hotel zit. Op 1 januari vlieg ik naar madrid en op 2 januari naar amsterdam om om 22.10 aan te komen. Ik zit met oud en nieuw in een hotel, haha.
Maar voor die tijd horen jullie nog vanmij.
Dikke kus vanuit de warmte!

  • 13 December 2012 - 19:42

    Floor:

    Hee Vin!

    Echt leuk om steeds weer je verslag te lezen, waarnaar ik altijd heel erg benieuwd bent wat je nou weer heb beleefd! Ook fijn om te weten wanneer je weer terugkomt, en maak je geen zorgen: we gaan gewoon met ze alle nieuwjaar vieren, of dat nou op 2 januari is of op andere datum! Komt goed:) Geniet er nog even veel een veel plezier daar!

    X Floor

  • 24 December 2012 - 20:52

    Oma/Opa:

    Lieve Vincent, Kerstavond, nog even een kleine reactie van ons. Het einde van je avontuur is in zicht en aan jouw verhaal te merken zie ook jij daar naar uit. Dat geldt ook voor het thuisfront, Wij zien er naar uit. Wij wensen je een fijn Kerstfeest toe en wensen je een goede reis huiswaarts en tot ziens in Castricum. Liefs, Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Mérida

Vincent

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8121

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 10 Maart 2013

Rondreizen in Venezuela

Landen bezocht: