Welcome to Venezuela - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Vincent Bijman - WaarBenJij.nu Welcome to Venezuela - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Vincent Bijman - WaarBenJij.nu

Welcome to Venezuela

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Vincent

09 Oktober 2012 | Venezuela, Puerto La Cruz

Nou, daar is die dan.
Het eerste berichtje. Best wel snel vind ik zelf.

Laat ik lekker bij het begin beginnen:

Op het moment dat ik door de douane liep, had ik het wel zwaar. Gelukkig ging dat wel redelijk snel over. De vluchten gingen lekker vlot, bij elke heb ik zo heerlijk verkrampt geslapen, zoals alleen in een vliegtuig kan. Het was alleen het wachten overal dat zoooo lang duurt als je aan het reizen bent. Wachten wachten wachten en wachten.

Toen ik eindelijk geland was op het vliegveld in barcelona, waar ik hoopte op gehaald te worden, stond er niemand, haha. Wel een andere groep mensen die ook op Jakera wachten.

In de verte was vuurwerk te zien en geweerschoten te horen, toen op dat moment had ik nog geen idee waar voor het was.
Na dik een uur wachten, kwam er eindelijk een jeep in. Helaas stonden we daar met zijn 12en. Dat ging dus niet passen. Blijkbaar dacht de chauffeur dat zijn collega achter hem reed, maar die was nergens te bekennen.
Na 20 minuten kwam ook jeep 2 aan. Dus tassen op het dak, en naar de lodge toe. Op straat was het een groot gekkenhuis, met feestvierende mensen, vlaggen en vuurwerk. Natuurlijk, de verkiezingen waren geweest.

De veertig minuten die het zouden zijn, werden er zestig. Ik hou er nu al automatisch rekening mee, dat ik bij alles zo een half uur moet optellen. Maargoed, heerlijk geslapen in de jeep natuurlijk.

Toen we er eindelijk waren, had ik er even geen zin meer in, ik was 24 uur aan het reizen en het schoot maar niet op. Er stond vers fruit en water, wat ik wel waardeerde, en onze slaapplekken werden aangewezen. Ik slaap in een hangmat.
Denk maar niet:´oh, joh, wat moet dat lekker zijn´, want dat is het niet. Althans, de eerste dag niet. Je weet echt bij god niet waar je je hoofd neer moet leggen. Ik heb dus toen nog lang wakker gelegen.
De slaapplek is als het ware buiten, met alleen een dak. Ik slaap in me pyjamabroek alleen en heb het geen moment koud, geen deken dus. Gelukkig zijn de hangmatten ook wel ruime dingen,

De volgende ochtend heb ik de rest echt ontmoet. We zijn met een stuk of 15 mensen, waarvan maar 3 jongens. Dat had ik niet verwacht. Matt uit Engeland en Florian uit Frankrijk. De rest, de dames dus, komt zon beetje allemaal uit Duitsland, Zwitserland, of Oostenrijk, en er is een amerikaans meisje.

We kregen informatie over wat we precies gingen doen en hoe dingen werken in Venezuela, daarna zijn we naar het strand gegaan. Ik denk dat ik nog nooit heb meegemaakt dat het zeewater echt warm is. Tot nu toe uiteraard. Playa Colorada is best wel een rotzooi, er ligt veel afval en ziet er best armoedig uit, maar het zand is goed, het water is prachtig tropisch blauw, het weer is fantastisch, en het uitzicht ook.
We zijn van rotsen afgesprongen het water in, en hebben lekker keihard chillingssss gezet op het strand.

Voor het eten hebben we een volleybal toernooi gedaan, en na het eten hebben we wat gedronken en zijn we om 12 uur naar bed gegaan. Niet laat he, maar het nare is, dat we langs een highway zetten, en je om 5 uur wakker wordt van ronkende vrachtwagens. Beetje het nadeel van buiten slapen. Het slapen in de hangmat ging wel al beter :).

Vanmorgen kregen we een spaanse Nivelación. We zijn in twee groepen gesplitst daarna voor onze spaanse lessen, een groep met ervaring, een zonder. Ik zit in de groep met ervaring, met 7 anderen, de rest in de andere groep. Het niveau is niet bijzonder hoog, en de leskwaliteit ook niet, maar ik denk dat het wel werkt, gelukkig maar.

Eennnnnnnn toen, gingen we naar Puerto La Cruz, en daar zit ik nu, in een internetcafeetje.

Ik vermaak me hier prima! De mensen zijn leuk en het weer en de omgeving is te gek. Vanavond gaan we klimmen, en vrijdag gaan we op vier dagen kanoe-tour. Ik heb lekker iets om naar uit te kijken dus.

Foto´s komen misschien een andere keer, als ik wi-fi heb!

Daaaaaaaaaaaag xxx

  • 10 Oktober 2012 - 00:24

    Bodha:

    Heej vinnieboy, leuk om te horen dat het na al het reizen veilig bent aangekomen en je die mensen hebt ontmoet. Al die dingen die je gedaan hebt, en gaat doen klinken echt gaaf. Ik hoop dat het een beetje gezellig is en dat je het leuk gaat hebben. Kan niet wachten op de foto`s van hoe het daar er uit ziet klinkt als een soort combo tussen een sloppenwijk, tropisch strand en een jungle :). Ik mis je nu wel al een beetje en de rest ook! Maar ik hoop dat je daar een leuke tijd gaat hebben en veel nieuwe dingen ziet en leert. succes met het vrijwilligers werk en de rest van de activiteiten. Zorg er zeker voor dat je ervan geniet en we spreken nog wel een keer af voor een skype sessie!

    hier gaat het trouwens nog goed.

    veel plezier he, Xxxx Bodha

  • 10 Oktober 2012 - 10:09

    Nico En Dorina:

    Lieve Vincent,
    Fijn om je gesproken te hebben. Je schrijft een mooi verslag van hetgeen je meemaakt.
    In verbeelding zien we je all iggen in de hangmat. Volgens mij heb je daar eerder in geslapen met een hike. Dus je hebt ervaring!
    Ik ben wel benieuwd of je daar een half jaar in gaat slapen! en ook.... hoe krom je dan bent na dat half jaar!
    Hahaha.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    liefs,
    xxx "vader en moeder"

  • 10 Oktober 2012 - 13:20

    Marijke:

    Jeeej phinius errrrug leuk allemaal!!! Kusje van je zusje

  • 11 Oktober 2012 - 18:17

    Opa En Oma:

    Hallo onze Vince, al weer een paar dagen weg, natuurlijk hebben wij aan jou gedacht, hoe zal hij gegaan zijn, zo vroeg al van huis, na wat ons betreft, een leuk feest met de gehele familie en dan meteen maar weerfris en wakker zijn , afscheid nemen enz. enz. .Fijn dat je ondanks wat probleemtjes veilig en wel bent aangekomen op het andere eind van de wereld. En dan gaat het voor jou beginnen dat lijkt ons, jou een beetje kennende, geen probleem te mogen zijn. Leuk verslag van jou, we zijn helemaal gerust gesteld en zien uit naar de volgende keer! Adios van ons
    opa en oma

  • 18 Oktober 2012 - 10:11

    Bente:

    Vinceee!
    Geweldig dat je het naar je zin hebt, behalve dat slaapgedeelte dan. Je moet snel foto's sturen, want ik kan niet wachten om te zien hoe het daar is!
    xxxjes Bente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Vincent

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 865
Totaal aantal bezoekers 8116

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 10 Maart 2013

Rondreizen in Venezuela

Landen bezocht: